תחומי עיסוק

אגירה שאובה מנרה

אלומיי אגירה שאובה / 2009-2023

אגירה שאובה במנרה הינו פרויקט ההידרואלקטרי בצפון מדינת ישראל שתכנונו החל ב 2009 וביצועו החל בשנת 2021. גאוטופ – לוין הייתה מעורבת בפרויקט משנת 2009  בהכנת מפרטים טכניים לביצוע חקירות גיאוהנדסיות שכללו קידוחי גלעין עד לעומק 760 מטר בחתך סלע הטרוגני שכלל סלעי גיר, דולומיט, אבני חול ואופקים של אבן בוץ (Mudstone) וגיר חרסיתי (Argillaceous limestone). האתגר ההנדסי כלל גם ביצוע בדיקות הידראוליות בעומקים גדולים תוך שיתוף עם יועצים זרים מחברת EDF.  ממצאי החקירה פורסמו בדו”ח GBR על פי סטנדרטיים בינלאומיים. בהמשך ההליך התכנוני כאשר הפרויקט עבר לאחריות חברת אלומיי אגירה שאובה נמשך הקשר המקצועי גם עם יועצים מחברת Pöyry Austria GmbH

באדיבות חברת אלומי אגירה שאובה אשר אפשרה שימוש בגלעיני הסלע לטובת מחקר אקדמי נחקר החתך הגיאולוגי של צוק מנרה ונמצאו בו עדויות לתהליכים גיאולוגים וסביבות השקעה ימיות שהתקיימו באזור לפני כ 130 מיליון שנה. ממצאי המחקר פורסמו על ידי חוקרי בית הספר למדעי הים באוניברסיטת חיפה.

(Bialik O. and Waldman N., 2017).

מושיק לוין, בעל החברה וגיאולוג הנדסי הציג בכנס בינלאומי (Africa 2019) שהתקיים ב 2019 בנמיביה את האתגר בתכנון מגה פרויקטים דוגמת פרוייקטים של אגירה שאובה באזורים סיסמיים רגישים.

 Pumped Storage Hydropower Projects in Active Seismic Zones along the Jordan Rift Valley, Israel

הניסיון המקצועי שנצבר בפרויקט זה כולל שיתוף הפעולה עם גופי מחקר אקדמיים ושיתוף הידע בכנסים בינלאומיים מייצג את החזון של חברת גאוטופ – לוין בהובלה וקידום של תחום גיאולוגיה הנדסית ומכניקת הסלע בישראל ובעולם.

דילוג לתוכן